Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, prin Departamentu de formare continuă și transfer tehnologic,va organiza, în premieră, cursuri de blogger, vlogger şi influencer.
Ideea de a înființa cursuri de blogger, vlogger şi influencer vine în întâmpinarea unor necesități de formare profesională calificată – accentuate semnificativ de transferarea totală, în mediul online, a numeroase activități specializate - căutate de tot mai mulți tineri. Mediul virtual s-a dovedit a fi, fără îndoială, la fel de important ca cel real, mai ales în ultima perioadă, iar la nivelul Universității, și mai ales la nivelul Departamentului de formare continuă și transfer tehnologic, se are în vedere oferirea de programe de formare profesională/de perfecționare compatibile cu cerințele concrete ale pieței muncii.
Cursurile prevăzute în structura acestor programe de studii vor fi susținute de bloggeri, vloggeri și influenceri cu mare vizibilitate în mediul online, precum Gina Bradea – blogger culinar; Gabriel Coveșeanu – Cove – actor, prezentator de televiziune, influencer; Radu Alexandru – blogger, vlogger; Dan-Cătălin Predescu – jurnalist, blogger și influencer gălățean, precum și de profesori de la Facultatea de Litere a Universității „Dunărea de Jos” din Galați.
Cursurile se adresează tuturor absolvenților de liceu și de studii universitare interesați să își formeze sau să își dezvolte abilități și competențe de blogger, vlogger și influencer.
Taxa aferentă acestor programe de studii este de 300 de lei, corespunzătoare celor20 de ore prevăzute în planurile de învățământ.
Disciplinele prevăzute în planurile de învățământ și competențele corespunzătoare sunt:
Blogger
Discipline:
1. Strategii de comunicare în mediul online.
2. Bloggerul sau creatorul de conținut. Aplicații practice: știre, poveste, interviu, reportaj. Advertorialul.
3. Bloggingul – ghid educațional, recenzie. Jurnal online. Platforme de blogging.
Competențe:
- Recunoașterea și descrierea oricărui tip de text.
- Purtarea unui dialog cu persoane/personalități aflate în spațiul public.
Vlogger
Discipline:
1. Strategii de comunicare în mediul online.
2. Vloggerul - formator de opinie în mediul digital. Scenarist, editor, specialist post-producție.
3. Entertainment și educație prin vlogging.
Competențe:
- Recunoașterea și descrierea oricărui tip de text.
- Purtarea unui dialog cu persoane/personalități aflate în spațiul public.
Influencer
Discipline
1. Strategii discursive și de persuasiune în comunicarea de masă.
2. Tipologia influencerului.
3. Forme de limbaj specializat: awareness, engagement, content interactiv.
Competențe:
- Recunoașterea și descrierea oricărui tip de text.
- Purtarea unui dialog cu persoane/personalități aflate în spațiul public.